Grup d'estudi de la literacitat en l’ensenyament i l’aprenentatge de segones llengües i traducció (GELEA2LT)
En la confluència de l’adquisició de segones llengües, traducció i interpretació, la literacitat implica identificar, escollir i fer un ús críticoestratègic dels recursos tecnològics i generar-ne els més escaients per a cada combinació lingüística i situació formativa i/o professional, tenint en compte el medi o canal digital en què la comunicació té lloc. Des de la perspectiva de la mediació i la traducció, la literacitat es concreta en saber escollir, aplicar i generar els recursos tecnològics, lingüístics i culturals d’acord amb les condicions de comunicació. Els nostres reptes científics giren al voltant de l’accés i l’ús digital de les llengües; identificació de les comunitats socioculturals de caràcter interlingüístic a través de les TIC; perspectiva de gènere, biaix generacional i la seva identificació amb tecnologies concretes; i l’impacte de la tecnologia sobre l’adquisició de llengües i l’aprenentatge, ensenyament i pràctica professional de la traducció i la mediació.
Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2025-11-27
04:15
25 p, 772.4 KB Representaciones culturales en los recursos digitales para aprender chino como lengua adicional / Gay-Punzano, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La literacidad digital se ha convertido en una necesidad para quien aprende lenguas a partir de recursos digitales. Este artículo pretende ofrecer una panorámica de los recursos de chino que ofrecen contenido cultural. [...]
Digital literacy has become a prerequisite for language learners using digital resources. The aim of this article is to provide an overview of cultural contents offered by resources for Chinese as an additional language. [...]

2025 - 10.17345/rile24.4098
Revista Internacional de Lenguas Extranjeras = International Journal of Foreign Languages, Vol. 24 (2025) , p. 255-279  
2025-11-13
06:12
26 p, 843.7 KB Evaluating Current Tools for Pinyin Transcription : Can Customising a Chatbot Lead the Way Forward? / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
The Chinese government introduced the "Chinese Phonetic Notation Plan" (known as Pinyin) in 1958 to combat illiteracy, eventually formalizing it as a standardised transcription system in 2012. The correct application of Pinyin orthographic rules is essential for language learning, international communication, and digitization. [...]
2025 - 10.46451/iclec.20251101
International Chinese Language Education Communications (ICLEC), Vol. 3, Núm. 1 (2025) , p. 1-26  
2025-10-03
18:02
38 p, 3.3 MB e·ChinesePlus : 基于教师协作的中文智慧练习平台的创新实践 / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gay Punzano, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gonzalez Torrents, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Xiaoyan, Guo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Lingzhi, Nie (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
2025
Diálogo y Contacto entre Oriente y Occidente: Congreso Internacional de Estudios Contemporáneos sobre China. León, Castilla y León, 2025  
2025-09-26
20:10
32 p, 1.7 MB Experiencias con la inteligencia artificial en la didáctica del chino / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2025
Reunión de Estudios Asiáticos. Casa Asia. Madrid, España, XIII : 2025  
2025-09-02
09:50
16 p, 368.1 KB Enseñar o engañar : el lado oscuro de ChatGPT en el aprendizaje del CLE / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Desde su introducción a finales de 2022, ChatGPT ha despertado un gran interés entre los docentes de lenguas extranjeras, quienes han explorado su potencial para mejorar la enseñanza y el aprendizaje. [...]
2025
East and West Contact and Dialogue: International Conference of Contemporary China Studies. León, : 2025  
2025-07-23
20:19
34 p, 980.9 KB Resultados y aprendizajes del uso de IA en la elaboración de materiales de lectura en el marco del proyecto LT-LiDER / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2025  
2025-07-07
18:25
24 p, 3.5 MB e·ChinesePlus : innovación en acceso abierto para la enseñanza y aprendizaje del chino en la era digital / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gay-Punzano, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; González-Torrents, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Xiaoyan, Guo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Lingzhi, Nie (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
2025
IV Congreso de la AEEAO. Granada, : 2025  
2025-07-07
18:19
25 p, 4.1 MB e·ChinesePlus : Innovative Approaches to Chinese as an Additional Language for Less- Resourced Language Communities / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gay-Punzano, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; González-Torrents, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Xiaoyan, Guo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lingzhi, Nie (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
2025
The 5th International Symposium of the European Association of Chinese Teaching. Nàpols, : 2025  
2025-07-02
23:04
5 p, 348.2 KB Herramienta de evaluación de actividades de comprensión escrita generadas con inteligencia artificial / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Torrents, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta herramienta se ha desarrollado en el marco del proyecto LT-LiDER para la investigación asociada al capítulo «Using GenAI in the teaching and learning of additional languages: Chinese as a case study» (Casas-Tost et al. [...]
2025  
2025-07-02
14:53
46 p, 2.3 MB Materiales de análisis de actividades de comprensión escrita generadas con inteligencia artificial / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Torrents, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este documento contiene los textos y datos de análisis asociados al capítulo «Using GenAI in the teaching and learning of additional languages: Chinese as a case study» (Casas-Tost et al. , en prensa) elaborado en el marco del proyecto LT-LiDER (ref. [...]
2025 (GELEA2LT Working paper)